FAQ

Support FAQ

  1. Wat is het mailadres voor technische vragen?

    Als beste kunt u een support bericht aanmaken via ons helpdesk systeem http://support.isource.nl

     

  2. Het lukt mij niet om email te versturen.

    Pop en Imap accounts

    Het versturen van email gaat meestal niet via de servers van iSource.

    Voor het verzenden van e-mail dient u gebruik te maken van de uitgaande mailserver van uw provider, bijvoorbeeld smtp.xs4all.nl.
    Raadpleeg de helpdesk van uw internet service provider.

    KPN gebruikers

    Sinds ca. november 2015 kunnen gebruikers van KPN geen mail meer versturen via de SMTP servers van KPN. In dat geval dient u juist wel onze servers in te stellen voor het verzenden van mail.

    U dient dan uitgaande (smtp) mail in te stellen als mail.domeinnaam.ext (waarbij u uiteraard uw eigen domeinnaam en extensie invult!). Tevens dient u voor SMTP gebruik uw gebruikersnaam en wachtwoord in te geven. Deze zijn gelijk aan de inlog gegevens voor het ophalen van mail.

    Hosted exchange

    In het geval dat u gebruik maakt van een exchange server in onze hosting omgeving, wordt mail wel via iSource verstuurd. Controleer als eerste of het u wel lukt om email middels webmail te versturen. Neem bij webmail problemen contact op met iSource.

     

     

  3. Ik ontvang geen email meer.

    Het ontvangen van email gaat meestal via de servers van iSource. Controleer als eerste of u via webmail uw berichten wel ontvangt. Mocht u via webmail ook geen email ontvangen, neem dan contact met ons op.

    Webmail

    We maken gebruik van verschillende webmail systemen.

    Voor POP3 en IMAP gebruikers wordt gebruik gemaakt van http://webmail.domeinnaam.ext (waarbij uiteraard de eigen domeinnaam en extensie dient te worden gebruikt!).

    Voor hosted exchange wordt gebruik gemaakt van https://mail.isourcecloud.nl/owa

    IP banning

    Door diverse extra beveiligingssystemen die we hebben geimplemteerd kan het voorkomen dat uw ip adres is geblokkeerd. Dit kan voorkomen indien u vele malen heeft geprobeerd in te loggen met een verkeerd wachtwoord. Neem in dit geval contact met ons op.

    U kunt het beste contact opnemen via onze helpdesk systeem http://support.isource.nl

     

  4. Wat is de DNS propagatietijd?

    Inleiding DNS

    DNS staat voor Domain Name System of Domain Name Service. Wanneer iemand een domeinnaam intypt in de adresbalk van de browser dan wordt die naam, bijvoorbeeld www.isource.nl, omgezet in nummers en dan wordt je browser doorgestuurd naar de juiste site met behulp van die nummers.

    Die nummers worden IP-nummers genoemd.

    Deze omzetting van domeinnamen in IP-nummers gebeurt door nameservers. iSource beheert voor haar klanten veel domeinnamen op haar nameservers, voor deze domeinen is iSource "Authorative", of tewel de "bron" van de DNS informatie.

    DNS informatie opzoeken

    Als je een site wilt bezoeken en je de domeinnaam hebt ingetypt dan wordt een opdracht door je browser doorgestuurd naar je Internet Access Provider (bijvoorbeeld, KPN, Ziggo, UPC, T-mobile etc. etc.). In deze opdracht wordt de nameserver van je IAP gevraagd om de domeinnaam om te zetten in het juiste IP-nummer.

    De IAP kijkt hiervoor eerst in haar eigen "cache". Dit is een kopie van de gegevens in de authoratieve nameserver. Als de domeinnaam gevonden wordt in de cache dan stuurt de IAP het corresponderende IP-nummer terug naar de browser. Dit IP-adres is niet-authoratief, aangezien de ISP niet zelf de DNS beheert. Door zoveel mogelijk gegevens in de cache op te nemen kan de IAP tijd besparen en internetters zo snel mogelijk doorsturen naar het juiste IP-adres.

    Als de gegevens niet in de cache te vinden zijn dan stuurt de IAP een verzoek naar de authorative nameserver voor de domeinnaam. Dan weet de ISP alsnog het IP-adres.

    Wijziging in DNS

    Als er een wijziging wordt toegepast in de DNS informatie van je domein, wordt deze toegepast bij de authorative nameserver. In het geval van een domein dat via iSource is geregistreerd vindt de aanpassing dus plaats op de DNS servers van iSource.

    Zoals eerder is toegelicht houden de diverse IAP's een kopie van de dns records vast in een "cache". De gegevens in de cache worden periodiek ververst. Dit hangt allemaal af van

    1. wanneer de IAP voor het laatst een versie van de dns records van het betreffende domein heeft opgehaald.
    2. wat de opgegeven TTL (time to live) tijd van het domein is.
    3. Overige door de IAP zelf te bepalen instellingen voor het verversen van zijn cache.

    Zodra alle IAP's het domein hebben ververst, is op het gehele internet de DNS wijziging doorgevoerd.

    DNS propagatietijd

    De tijd tussen het aanpassen van de DNSbij de authorative server (dus in dit geval bij iSource) en de tijd waarop de laaste IAP de aanpssing heeft doorgevoerd, heet de DNS propagatietijd.

    Op deze tijd heeft iSource geen invloed. Deze tijd kan varieren tussen 1 uur en (theoretisch) 72 uur.

kantoor iSource


Terug naar boven
iSource.nl maakt gebruik van cookies om goed te kunnen functioneren.      Deze melding verbergen Deze melding verbergen