Internetmarketing

Iedereen wil goed gevonden worden

Internetmarketing is niet makkelijk om zelf in te vullen als je druk bezig bent met je eigen business. Er komt namelijk veel bij kijken als je er goed mee aan de slag wilt gaan. Dat je “beter gevonden wilt worden” is een goed begin, want 9 van de 10 internetgebruikers begint met een zoekopdracht in Google. Internetmarketing gaat echter veel verder dan dat alleen. Het uitgangspunt om een gerichte internetmarketing campagne te starten wordt met name bepaald door hetgeen je wil bereiken met jouw website.

Wij zien dat veel websites in de basis al niet goed zijn ingericht om goed gevonden te worden. Het is goed om dat eerst op orde te krijgen, zodat bijvoorbeeld Google jouw website hoger in de zoekresultaten plaatst. Neem contact met ons op om eens te bespreken wat wij voor jou kunnen doen.

Hieronder vind je uitleg over een aantal Google marketingonderdelen die tot meer bezoekers naar jouw website kunnen leiden.

SEO

“Goed gevonden worden”, dat is meestal het eerste wat bij je opkomt als je aan online marketing of internetmarketing denkt. Eigenlijk is zoekmachine optimalisatie (oftewel SEO) een essentieel onderdeel van een openbare (mobiele) website of app. Als je SEO goed weet toe te passen, dan is de kans groter dat bezoekers op basis van hun zoektermen uitkomen op jouw website.

Bij SEO draait het voor de zoekmachines (zoals Google) in de basis om drie dingen:

  1. Kwaliteit van de content (o.a. relevantie teksten)
  2. Links en bezoek naar de website (meten populariteit)
  3. Technische drempels wegnemen (o.a. responsive, snelheid, SSL)

Analytics

Als SEO goed is ingericht en wordt bijgehouden, kunt je met Google Analytics de statistieken van de website bijhouden. Het doel van deze dienst van Google is om de beheerder van de website inzicht te geven in onder andere het bezoek, de bronnen en paginaweergaves. Op basis van deze managementgegevens kun je in Analytics doelen instellen, om zodoende conversies te meten. Een conversie is bijvoorbeeld de aankoop van een product of het inschrijven op jouw nieuwsbrief. Voor webshops is het inrichten van e-commerce binnen Analytics een must.

isource internet marketing

Adwords

Met Google Adwords kun je gericht adverteren en potentiële klanten bereiken. Je betaalt per klik en bepaalt zelf welk budget je aan Adwords wil besteden. Als je een webshop hebt dan is landelijk adverteren wellicht een goede keuze. Heb je echter een koffiehuis in Groningen, dan is het verstandiger om je advertenties alleen in Groningen te tonen op de mobiele telefoons van uw potentiële klant die zich in de regio van het koffiehuis begeven. Het is ook mogelijk om te koppelen aan Adwords. Op deze wijze kunt u onderscheid maken tussen de organische bezoekers (niet via Adwords) en bezoekers die via een klik op de advertentie(s) op de website komen.

Een goede internetmarketing mix

De internetmarketing ervaring en kennis van isource gaat verder dan alleen die van de zoekmachines. Wij helpen je graag jouw online doelen te bereiken. Vaak is dit een mix van verschillende middelen, zoals social media, nieuwsbrief, leadgeneratie, retargeting en contentmarketing.

Neem vrijblijvend contact met ons op en laten we samen kijken wat het best voor jou werkt.

Contactformulier